De ce joc jocuri:
Pentru povestea grozavă (intrigă+personaje)
Pentru sunetul de calitate
Pentru ocazia de a fi un erou
Pentru efortul depus de oamenii care l-au dezvoltat
Pentru dezvoltarea gândirii creative, plastice, reactive.
Pentru grafică
Pentru multiplayer
Pentru subiecte comune de discuție.
***
M-am întrebat și eu acest lucru, atât înainte și după ce mi-am luat un PS3.
E foarte probabil că este legat de nevoile simțite.
Câteva exemple:
Nevoia de noutate/ de a fi provocat, pentru a antagoniza previzibilul vieții cotidiene. E aceeași nevoie atunci când îți cumperi ceva nou, cu misterul care pare că se întinde în fața ta.
Nevoia de apartenență/cooperare/comunitate/ de a fi inclus/ camaraderie:
Motivul pentru care aleg sa ma joc cu prietenii. În liceu jucam cărți frecvent, în facultate mai puțin, iar acum către deloc.
Același motiv era în cazul jocurilor de tip shooter (L4D2, CS Source), pe care le organizam în camera de cămin. Era o direcție comuna și o poveste despre care puteam vorbi apoi ore întregi.
Am auzit anul acesta că un jucător de World Of Warcraft a decedat de COVID.
Ce au făcut cei care îl cunoșteau?
Un marș funebru online, la care au participat sute de mii de personaje virtuale, conduse de oameni reali, aliniați acolo pentru un SINGUR SCOP!
Nevoia de autonomie (independență) - eu îmi iau deciziile bine sau rau într-un mediu controlat, și mă aștept la consecințe clare, datorită faptului că, în comparație cu viața, deseori nu există multe variabile în ecuație.
Dacă aleg după terminarea jocului să îl reiau, din curiozitate, voi afla unde mă va duce.
Nevoia de libertate - Genul Open World: GTA V, Far Cry3, Skyrim, Assasins Creed II - BF, World Of Warcraft.
Acestea oferă o lume întreagă de explorat și simulat diverse acțiuni și consecințele lor.
E strâns legată și de nevoia de exprimare, poate chiar a furiei, fără a investi într-un sac de box la domiciliu. Aviz jocurilor MortaL Kombat.
Nevoia de apreciere și înțelegere: La fel ca citirea unui roman, jocul te poate include în universul poveștii lui, la care simți că ai o contribuție, în funcție de alegerile pe care le faci. (The Last Of Us.)
Nevoia de relaxare/destindere: După o zi lungă la serviciu, merită să te mai deconectezi 1-2h.
Nevoi speciale: VR/realitatea virtuală cu cască VR și mânuși poate fi folosită la recuperare funcțiilor motorii și a mișcărilor fine a pacienților cu tulburări de coordonare (AVC).
De asemenea, Kinect-ul a fost util pentru reacția și coordonarea mișcărilor mână-ochi (viteza de reacție dintre apariția stimulului vizual sau auditiv și mișcarea membrului respectiv).
Închei cu favorita mea: Nevoia de provocare, care aduce semnificație, în jocurile Need For Speed.
Spor la jucat și descoperit!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu